dinsdag 11 oktober 2011

Holland op z'n smalst"


Deze quilt heb ik gemaakt van januari 2003 tot januari 2004.
Het leukste was om steeds weer uit de mand met stroken stof een reep te kiezen en die willekeurig volgens Log Cabin patroon op de ondergrond te naaien.

Als ondergrond is het vlies met vierkantjes gebruikt.
De strook breedte is 1 cm.
Er is niet gekeken naar licht donker zoals normaal bij een Log Cabin quilt.

De meeste stoffen die gebruikt werden zijn van Den Haan en Wagenmakers. Zij namen de quilt mee naar Houston in november 2007. Omdat de quilt eigenlijk geen naam had is er ergens een naam bedacht voor deze quilt : "Holland op zijn smalst".

Housten november 2007
St. Marie aux Mines, Frankrijk september 2008


Pour lámour du file , Frankrijk 2009
EQC Veldhoven 2009
Quilt festival april 2011, Peking China








8 opmerkingen:

Annelies zei

Ik vind dit zo'n superquilt !!

Willy zei

Prachtig Hester, de quilt heeft al een hele reis gemaakt.
Groetjes

Phebe and Jane zei

Ik had deze quilt al in de Quiltmania zien staan. Hij is echt supermooi.
Groeten,
Marian

betty prins zei

Hester toch, wat een reizen heeft jouw quilt gemaakt. Het is ook zo mooie!

Anoniem zei

Een echte wereldreiziger deze quilt! Maar hij is ook super!
Gr. lynda

Joke zei

Prachtige quilt die al heel wat beleefd heeft.
Ik vond trouwens de quilt die ik zaterdag bij je zag ook erg mooi!

Rita zei

Wat leuk om deze quilt weer eens voorbij te zien komen. Hij is prachtig. gr. Rita

homeschooled zei

Wow hat a well travelled quilt!