zondag 6 mei 2012

Vakantie en Qeqc Veldhoven

Afgelopen week een korte vakantie gehad. Een week geen les en tijd genoeg voor van alles en nog wat. Wat werkjes afmaken, paar naaldjes breien om weer bij tekomen met de breirol, de laatste blokjes quilten van de blauwe witte quilt, en nieuwe blokken tekenen en knippen van de rood witte quilt.
Maar van alle plannen komt dan ook niets terecht, waarom, nou gewoon omdat ik te veel wil.
Teveel quilts onderhanden. Ja dat werkt voor mij gewoon niet. Dat kost me steeds te veel tijd aan organiseren.

Dus de plannen voor vandaag: Opruimen.
De stapeltjes met stof voor de diverse projecten gaan weer netjes in de kast.
De breirol opgeruimd, ik ben hier gelukkig wel weer bij.
En is het tijd voor de Rood-witte quilt.

Gisteren naar Veldhoven geweest.
Wat een leuke dag. De tentoonstelling was erg mooi. Antieke quilts, Japanse quilts van Reiko Kato.

We hebben met bewondering staan kijken naar haar manier van werken.


Verder was er mooi quilt werk van de Engelse Quiltster Barbara Chainey
Ik ben direct gaan Googelen naar boeken van haar, maar heb nog niets gevonden.
Ik heb het al wel eens eerder gezegd, ik hou erg van de Welsh quilts en hun mooie quilt motieven.
Verder hebben we keken naar een dun quilt vlies. Het viel ons op dat je bij de Japanse quilts maar ook bij de Welsh quilt van de mooie kleine steekjes ziet.
De familie Miller bracht de oplossing. Een dun polyester vlies. Mw. Miller zat te quilten en zij gebruikte dit ook in haar quilts. Ik ken het vlies wel maar gebruik het alleen als ik iets maar voor b.v op tafel.
Wat betreft de rust was dit geen goede dag. Je krijgt zo veel prikkels en je ziet zo veel mooie quilts, ik vergeet nog de prachtige antieke quilts van Joes Meester en Isabeau Reinders.
Ik zal nog een keer foto's laten zien. Maar vandaag loopt de tentoonstelling nog.   






4 opmerkingen:

Annelies zei

Helemaal waar, teveel quilts onderhanden geeft onrust.

GRANNY'S HOUSE zei

Helemaal mee eens, ik heb net een breiwerk wat deze winter pas af hoeft te zijn weer netjes opgeborgen en ga nu lekker rustig door met mijn huisjes.

Groetjes
Ines

Guusje, zei

Heerlijk zo'n weekje vakantie waarin alles mag en niets moet. Als ik het zo hier en overal lees is Veldhoven weer megamooi geweest helaas kon ik dit jaar echt niet. De rood wit quilt wordt erg mooi.

Martine zei

Barbara Chainey haar boek noemt : Essential Quilter .
Het is ook in het nederlands vertaald: Het complete quiltboek.
Ik hoop dat ik je hiermee geholpen heb.
Fijn weekend al dan niet tussen de lapjes en je mooie quilts.