maandag 29 april 2013

Bezig met een " raar ding".

Op mijn 50 ste verjaardag heb ik samen met quilt vriendinnen een high tea en show en tell gehouden.
Zo leuk om al die prachtige quilts uit de tassen te zien komen.
Veel quilts kende ik al, en zo ook de quilt van G. Ooit gemaakt tijdens de cursus Antieke Nederlandse quilts, die ik een aantal jaar gelden heb gegeven.
Bij veel quilts heb ik het wel...ooit wil ik deze....., je weet wel, ook eens maken.
En deze quilt net zo. We hebben het patroon al eens goed bekeken en getekend. 


En na alle voorbereidingen, patroon tekenen, mallen maken kan ik nu beginnen aan het leukste onderdeel. Het uitzoeken van de stofjes. Een deel is er al geknipt en kan worden genaaid. 
Dit is zo leuk om te doen. Zoeken naar stoffen die het origineel benadert of toch totaal andere kleuren?

Na aanleiding van de show en tell kwam het verzoek om deze cursus nog eens te herhalen.
Dat gaan we dan ook doen in september, later meer hierover. 
En nu ga ik nog even verder met dit "rare ding". 

Fijne dag,
Hester

2 opmerkingen:

Monica zei

Oh Hester, wat zal dat een gezellige middag zijn geweest, en wat een vrolijk patroon. Jouw grijze van het vorige blog vind ik ook schitterend

Annelies zei

Wat een mooi iets om te maken !