dinsdag 23 april 2013

Stoer en Grijs

 
Af en toe is het net of ik nog moet bij komen uit mijn winterslaap.
Ik heb het gevoel of ik nog half slaap, maar toch wordt er volop gepatched en gequilt.
Na de Dear Jane ben ik niet in het zo genaamde gat gevallen, maar direct gestart met een stoere jongens quilt. Grijs linnen en stoere patronen. Ik had al een beginnetje gemaakt, door hexagon en driehoek af te wisselen, maar om van dit patroon een hele quilt te maken?
 
Na een tekening gemaakt te hebben op isometrisch papier, kon ik beginnen. Met behulp van mallen set G van Marti Michell, werden alle patroon delen gesneden en genaaid.


 
Een heerlijk werkje, en vast niet de laatste keer dat ik met deze mallen heb gewerkt.
 
Zoonlief slaapt nu al enkel nachten onder de quilt.
 
De quilt is 180 x 200
Hand gepached en gequilt.
 
 

 


10 opmerkingen:

Klaske zei

Wauw wat een prachtige jongensquilt!!

Guusje, zei

O wat is hij mooi en zo mooi groot hier zal hij heerlijk onder slapen.

Elisabeth zei

Nou ...hij is werkelijk prachtig en zo makkelijk als je het hier schrijft zoveel werk zal het geweest zijn!

Phebe and Jane zei

Prachtige quilt. Mooi, die verschillende patronen met diepte erin.
Groetjes,
Marian

claudia zei

Echt geweldig, ben blij les van jou te krijgen!

Annelies zei

Wat een beauty !

Sis Voorn zei

WOW ! Super mooi !!!

wilma oud zei

Nou Hester, petje af, wat goed van jou!!! Groetjes Wilma

Francis Paul zei

jeempigdepeempig!!! wat een werk en wat een schitterende quilt!!!

Willy zei

Heel mooi geworden, de kleuren ook. Het heeft een MCEscher effect.
Fijn weekend,