donderdag 6 juni 2013

Top klaar

Na de grijze quilt van zoonlief begon ik aan de quilt voor dochterlief.
Ook weer met een mal van Marti Michell, Dit keer een wybert. 


Allerlei lapjes uit de kast en een aantal ecru lapjes bijgekocht.


De hobbs ligt al op adem te komen buiten de zak, de achterkant ligt klaar dus ik kan gaan spannen en rijgen/ spelden. 
Rijgen of spelden, afhankelijk van de hoeveelheid spelden die er "vrij" zijn.
Er liggen nog een aantal gespannen tops klaar om te worden gequilt, en daarin zitten dan de spelden.

Spannen doe ik de laatste tijd op 2 latten. 
Op deze You tube link staat een demo filmpje:  Hand basting a quilt






8 opmerkingen:

Bed, breakfast en quilts zei

dit zijn de leukste! veel scraps dus herinneringen aan al die leuke stofjes die je zo graag nog eens in een project gebruikt!

Atelier Hartendief zei

Wat een leuke top! Goed om van je restjes af te komen.
Succes met het dubbelen,
groetjes Marijke

Supergoof zei

Hester, het is wederom een PLAATJE!
Geweldig MOOI!
:o)

marcella zei

prachtig en van een klassieke schoonheid. Het filmpje (en het vervolg) heb ik met grote belangstelling bekeken. Dank voor de tip, dat ga ik zeker een keer proberen!

Guusje, zei


Wat een mooie top is dit. Het dubbelen met latten gaat heel makkelijk ik wil niet meer anders.

Sis Voorn zei

Ziet er prachtig uit !

My personal craft shop zei

Een prachtige top! Veel succes met het quilten.
groeten, Tineke

Anoniem zei

Hoi hester
Wat een mooi quilt weer. Leuk met al die kleurtjes zo.
groetjes lynda