dinsdag 21 januari 2014

Klein, kleiner, kleinst

Een paar jaar geleden heb ik ook al eens een stukje van deze quilt laten zien, op mijn oude blog.


Maar ik kwam geen steek verder met deze puzzel.
Het is een quilt die uit vier verschillende blokjes bestaat, allemaal vierkantjes maar in verschillende maten.
De blokjes worden verbonden met smalle strookjes en blokjes met een plaatje.
En natuurlijk zo veel mogelijk verschillende stofjes.

Je kunt je voor stellen hoe mijn kamer eruit ziet, als ik hieraan werk. Alsof...., vul zelf maar in. 

Het grootste blokje is een ninepatch van 9 x 9 cm, en de kleinste 6 x 6 blokjes van 1,2 cm = 7,5 cm.
Maar zo leuk om te doen. Als ik een vrij dag heb zonder afspraken, probeer ik een paar uurtjes te pakken om aan deze quilt te werken.

Fijne dag, 

Hester



10 opmerkingen:

Quiltlia zei

Hester wat een mooie quilt wordt dat,hij doet me denken aan de Hadjememaar van Mariet Soethout.
Heb je daar een patroon van ofheb je zelf een patroon gemaakt?
Groetjes Lia

Hester zei

Ja, dat klopt.
Het voorstel kwam van Mariet om met onze brainstorm groep deze quilt te maken. Dus dat heb je goed gezien.
En ik heb het patroon in een japans boek staan, maar we hebben wel het een en ander veranderd aan het patroon

marcella zei

geweldig leuk, zo'n quilt en een flinke uitdaging om alles passen te krijgen. Wel een juweeltje als je hem af hebt!

Annelies zei

Lijkt me inderdaad heerlijk om aan te werken !

Monica zei

Dat gaat er heel leuk uit zien, succes verder

Supergoof zei

Het is een PLAATJE en roept enorm,...

Guusje, zei

Hij wordt erg mooi en wat leuk al die verschillende maten blokken.

Hennie zei

Wat een mooie quilt wordt dit, ja het lijkt me zeker een heel gepuzzel.
Succes! ! !

Groetjes Hennie

Supergoof zei

het roept nog steeds,...
;o)

Dees zei

Hoi Hester!! ik heb het geloof ik al eens vaker geschreven maar ik zeg het gewoon lekker nog een keer...ik ben echt WEG van je quilt!
ik ben ook zo verliefd op "hadjememaar" en had graag de cursus willen doen maar die is helaas al bijna afgelopen (bij Den Haan en Wagenmakers) nu lees ik net deze post en zie ik dat dit patroon in een japans boek staat? zou ik mogen vragen welk boek dit is? misschien kan ik het nog ergens op de kop tikken!!Hele fijne avond gewenst !!hartelijke groet Dees