woensdag 18 februari 2015

Mode in Quilts?

Terwijl ik de laatste hand leg aan de afwerk bies van deze quilt denk ik terug aan een paar weken geleden. Toen ik een show en tell mocht geven van mijn quilts. 33 Jaar quilten was het thema. Het bleek toen wel dat niet alleen je smaak wat betreft kleur en stijl van quilts veranderd, maar ook wat toen "in"was, is nu uit.


Nou denk/hoop ik dat deze quilt niet zo snel  "uit"is. Er zitten heel veel resten in die jaren lang in een mandje hebben liggen wachten op.....het moment. De kleinste snippertjes stof zijn erin verwerkt, het kleinste blokje bestaande uit 36 vierkantjes is 7,5 cm groot, dat betekent dat 1 stukje stof 1,2 cm is.


Het was een feest om aan te werken, zo leuk om steeds weer de stofjes bij elkaar te zoeken.


Alleen nog een label en de quilt is klaar.




14 opmerkingen:

Ineke zei

Wat een prachtige quilt, die blijft vast "in"!!!

Annelies zei

Een hele mooie quilt !!

Monica zei

Dit zijn wel heel vrolijke kleuren en ik weet zeker dat die 'in' blijft hoor

KijkDaarIs zei

Mooi geworden Hester!!

Phyllis zei

Kan me niet voorstellen dat deze ooit 'uit' zo raken, wat een mooie en enige quilt, ik vind hem geweldig!

Joke zei

Het is een prachtige quilt Hester.
Jammer dat ik niet van je "show and tell" wist. Die had ik graag gezien.

Quiltlia zei

Die quilt is zooo mooi ,die blijf altijd in.
Groetjes Lia

Judith zei

wat een mooie quilt, die raakt nooit uit. Echt helemaal super, een mooie stoffencollectie! Fijne zondag.

Willy zei

Prachtige quilt. Wat is er veel in te ontdekken en zulke mooie stofjes heb je gecombineerd. Deze blijft in hoor! Groetjes,

Mamifleur zei

Très beau quilt ! J'ai toujours aimé ce que vous cousez ! Amitié

Anita van Vlimmeren zei

Mooie quilt...

Anita van Vlimmeren zei

Mooie quilt...

quilting Jeannet zei

Je hebt wel gelijk over Uit en In, dat gevoel heb ik ook, maar deze blijft wel altijd doordat er zoveel dierbare stofjes in zitten.

Dees zei

Ik ben echt wég van dit quilt....ohhhhhh je raakt niet uitgekeken!!!! die kleuren echt zo geweldig mooi ♥