dinsdag 12 mei 2015

Nantes, Pour lámour du file.

Ik ben al 2 weken terug , maar wat was het leuk.
De tentoonstelling en beurs georganiseerd door de Quiltmania.
Het tentoonstelling deel was erg mooi. Prachtige boutis.


De mooiste antieke New York Beauty quilts:

verzameld door Bill Volckening. Hij was aanwezig met zijn moeder, en vertelde over de quilts. En hoe de collectie is ontstaan. Natuurlijk heb ik het boek mee genomen dat door Quiltmania is uitgebracht.

Verder was er een kamertje met quilts van de Nederlandse Willyne Hammerstein, en ook van haar is er een (2e) boek uitgegeven.



er was zo veel tezien, mooie quilts , veel winkels met prachtige stoffen.

Ik was het meest onder de indruk van de quilts van de Japanse Tomie Nagano.


Na dat ze van haar moeder de antieke kimono's van haar familie had gekregen is ze meer gaan verzamelen om te bewaren voor het na geslacht. In middels heeft ze 4000 kimono's, en vond ze het jammer dat deze alleen in kasten werden bewaard en nooit zichtbaar zouden zijn voor anderen. dus besloot ze er quilts van te maken.


In middels heeft ze 2000 kimono's over, en is haar werk opgenomen in het museum for fine art in Boston. Haar werk heeft veel indruk op me gemaakt, door het simpele van de patronen, de mooie stoffen , haar verhaal. 











2 opmerkingen:

Annelies zei

Genieten hoor van al die foto's.

Patricia zei

Ja, ik ben ook helemaal weg van deze mooie quilts !!