donderdag 16 juni 2016

Soms wil je net wat te veel.

Wie kent het niet? Leuke stof, leuk idee en voor je het weet ....
 Ik vind het ook altijd knap dat iemand meerdere quilts in de maak onderhanden heeft.
Bij mij werkt dat niet.  Ik wordt er onrustig van.
 Gewoon eentje om te quilten en eentje om te patchen.
Zo zat ik gisteravond op de bank voeten onder de grote medaillon quilt waarvan ik de laatste meter aan het quilten ben, op tv een aflevering van Lewis, kaarsje aan, buiten een flinke regen bui.


En het patchen? 
Een log Cabin, toch wel een van mijn favoriete blokken.
 In hoe kan het ook anders: Blauw, indigo blauw. 
De meestal linnen stoffen zijn in Duitsland geverfd in een blauwdrukkerij.
Ik kocht ze bij Margret Behrends.


Voor iedereen een fijne zonnige dag.

  

3 opmerkingen:

Joke zei

Heel herkenbaar, dat onrustige, en toch kan ik soms de verleiding niet weerstaan.........Succes met je laatste metertje.

Judith zei

Oh ja de onrust, herkenbaar, heb ik ook last van. Het belet mij niet om toch weer gewoon wat nieuws of anders op te pakken. Wel bewonder ik de discipline enorm om "maar" twee projecten onder handen te hebben. Ze zien er prachtig uit.

Phyllis zei

Wat een droom... maar 2 quilts onder handen... heel eerlijk, dat zou ik ook willen, perfect: 1tj om te patchen (of appliceren) en 1tj om te quilten ... maar het lukt me maar steeds niet. Was er hard op weg naartoe, toen kreeg ik ineens weer de pyramide templates van Linda Collins en ja hoor, weer een nieuw project. Dus nu weer 3 wip's(machinaal patchen, hand patchen en een beetje quilten). En eigenlijk wilde ik deze zomer een ufo bij de hand nemen...ik word er inderdaad ook wat onrustig van, jij pakt het toch handiger aan.
En mooie projecten!