dinsdag 10 oktober 2017

Hexagons



Op zaterdag 26 Augustus ging ik met een vriendin richting Overloon, naar  Quilt it Dotty
Voor een lezing van Dawn Ronningen  over hexagons. Ik was de cursus die ik op het moment geef aan het voorbereiden, dus dat was een mooie aanvulling. Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik nooit zo veel had met hexagon quilt maar wel met antieke quilts, maar ben inmiddels helemaal om.


antieke quilt


Quilt die Dawn zelf maakte, naar voorbeeld van een antieke quilt uit het boek van An Moonen en Petra Prins. (sorry, foto kwaliteit is slecht).
Deze zomer heb ik gewerkt aan een hexagon quilt, naar een voorbeeld van een antieke quilt.


De cursus hexagon mozaïek is inmiddels gestart. elke cursist ontwerpt eventueel me een voorbeeld zijn eigen quilt. 

Bij Dotty genoeg inspiratie gekregen om direct een nieuwe hexagon quilt te beginnen, van het afmaakt jaar die ik begon is niet veel van terecht gekomen, maar de stapel met nog te quilten op die groeit alleen maar, gelukkig is nu toch echt de herfst begonnen , dus vol (tegenzin) goede moed beginnen met het quilten. 



3 opmerkingen:

Dawn zei

It was a treat to meet you. So nice you enjoyed the day!
Thank you for sharing.

Phyllis zei

Wat was het super he? Net als jij had ik niet veel met hexagonnen en net als jij ben ik sinds die dag helemaal om! Prachtig, hoor!

Hester zei

@Phyllis, gelukkig dan was ik niet de enige, zat je ook sávonds al stofjes bij elkaar te zoeken?